Landet & konsert.

Vi hade det jätte mysigt på landet. Ingen gassande värme på dagen annat än i solen, men det gjorde ändå inte så mycket. Skönare för barnen när det inte blir för varmt. Lillsmurfan har lekt i blomjord & agerat trädgårdsmästare i sina nya handskar som hon fick av sin farmor. (Dom skulle inte ens av händerna på henne dom första timmarna utan satt med dom på till landet, in i affären... Ja överallt.)
En jobbig grej med vistelsen var dock att hon helt plötsligt fått för sig att hon är vettskrämd (alltså hysteriskt rädd) för katter!(?) Grannarna har en jätte social liten kisse som spenderar lika mycket tid i "våran" stuga som hemma när inte hans familj är hemma, och så fort Lykka såg den skrek hon helt hysteriskt och sprang in. Det spelar ingen roll att den var 50 meter bort alltså, utan bara synen av den gjorde henne galen. Så hälften av tiden ville hon knappt gå ut utan vi fick lirka med henne. Fattar ingenting vart den rädslan kom ifrån mitt i allt, men den växer väl bort med tiden.
Fick höra av min faster att jag var precis likadan när jag var liten, fast med flugor. Och riktigt sån är jag inte längre ;-)

Innan vi åkte hem svängde vi förbi min Fammo för en fika. Hon blev glad att vi kom och det är alltid lika kul att se henne, även om det stundvis blir jobbigt att se hur otroligt gammal hon faktiskt har blivit. Vi lovade att komma efter finlandasresan också, får passa på att hälsa på henne mycket nu under semestern.

Om en timme kommer mina föräldrar och hämtar barnen. Vi blir barnlediga fram till imorgon eftermiddag, ikväll står ju konsert på Friends Arena på agendan!! :-D Ska bli mysigt med ett dygn bara jag och min man <3 (även om jag vet att jag kommer sakna ihjäl mig efter dom små)

Kommentera här: