Baby Björn, Babynest & Babysitter.

Fick känslan idag av att jag köper mer grejer till lillasysters ankomst än vad jag gjorde när vi väntade Lykka. Och efter att ha pratat med min kloka mor om det kom vi fram till att jag kanske gör det eftersom jag vet av erfarenhet nu vad som behövs & inte. (Sen är ju givetvis alla barn olika, men ett litet mer hum har man ju iallafall).

En bärsele hade vi till Lykka också, inget speciellt märke & den kostade inte många hundralappar. Tror dock inte att det var därför vi aldrig använde den, utan snarare för att vi inte behövde den. Då hade jag alltid två lediga händer som
var till för henne & hade jag inte det var det sällan ett problem att lägga ifrån mig henne. Hon har aldrig varit omöjlig. Men nu känner jag att en bärsele är precis vad jag vill ha! :-) Jag vill kunna gå & hålla Lykkis i handen på väg till affären/dagis, kunna ha mina händer lediga för henne även om vi är iväg nånstans. Givetvis kan lillasyster alltid ligga i vagnen, men jag vet av erfarenhet att dom inte alltid nöjer sig med det utan gärna "vill vara med" & kolla läget ibland. Hur som, klickade hem en Baby Björn idag iallafall. Var lite sugen på en rosa (inte så chockerande), men tänkte att baby kanske också vill kunna använda den så tog en svart ;-)

Sen blev jag tipsad av en främling på en sida på Facebook om en tjej som sydde "babynest", så jag kollade upp henne & blev SÅ sugen på att klicka hem ett! Det var bara positiva ord om henne & om hur många bebisar hon fått att sova så gott med sina "nest's". Dessutom var dom mycket finare gjorda än dom jag tidigare sett, kanterna var så mycket högre & fluffigare vilket gjorde att hela nestet såg mycket mysigare ut. Vi hade inget babynest till Lykkis, men idag är jag övertygad om att det säkert fått henne att somna fortare i sin spjälsäng. Vi fick vänja henne & gunga henne bra många kvällar & nätter tills hon gav med sig & förstod att det liksom var hennes säng som gällde. Givetvis bäddade vi in henne, men så mycket lättare & gosigare det hade kunna bli med ett babynest ;-) Så - jag klickade hem ett till lillasyster. Jag valde ett vitt tyg med rosa prickar (man får välja tyg själv också) & 300 kr kostar det + frakt. Förjäkla duktig tjej & jag önskar att jag kunde sy!

Hämtade ut babysittern idag också. En egenskap som jag tror att baby skulle anse som en av mina lite mindre positiva är nog att jag vill att ALLT ska hända nu! Har jag bestämt mig för nåt så är det liksom så. Medans han gärna väntar en dag, en vecka, en månad eller tills jag blir så less så jag tjatar hål i öronen på honom ;-) Hur som, givetvis skulle vi ju sätta ihop babysittern på en gång & det tog inte många sekunder innan han satt suckande på golvet & "byggde" ihop den. Med Lykkis som hjälpreda såklart. Hon skruvar & donar lite överallt när pappa håller på med nåt & då stortrivs hon. Den blev jätte fin & väntar i lillasysters hörna i sovrummet på henne, precis som alla andra saker <3

1 Johanna:

skriven

Införskaffa en bärsjal när du är i farten. Du kan ha bebisen i den redan från dag ett (utan att invänta viss kg vikt) plus att när barnet blir större så är vikten på rumpan, dom hänger inte på höfterna som dom gör i babybjörn. Så du kan bära barnet i sjal hur länge du vill.
Tamlins höfter började knaka som fasen när han var pyttis, så jag använde bara sjal med tuva. Mycket bättre enligt mej. Ser bekvämare ut för bebisen/ barnet oxå.

Kommentera här: