Lilltösen sjuker.

(Publicerade fredagens inlägg idag också eftersom appen inte funkade då. Som vanligt.)

Jaha, i lördags hade vi en tokmysig dag. Åkte ner på stan, handlade hjälm till lillsmurfan, hade mina föräldrar & kusin Anders här på besök, & plockade lördagsgodis. Ungarna somnade som vanligt på kvällen & jag och baby hade mys framför en massa bra på tv:n.

Så vid elva börjar Fisan att spy... Som ett brev på posten! Inget trevligt brev dock. Det var bara att tvätta, duscha och byta sängkläder. Två ggr till spydde hon på natten & fortsatte även på morgonen. Inte förrän framåt lunch igår slutade hon, totalt utmattad och med noll energi. Vi har gett henne (och ger henne fortfarande) vätskeersättning, vispad cola & i princip allt hon får i sig. Även om hon slutat spy så har hon fortfarande en envis feber som inte ens Alvedonet biter på (?) så någon vidare matlust har hon inte alls. Har aldrig hänt tidigare, men läste lite om det och tydligen så är det ganska vanligt och man får då varva med Ipren. Har aldrig sett Ipren suppar, men har å andra sidan aldrig letat efter det heller.

Hon får små stunder då hon har energi och vill leka lite med sina bollar som jag köpte till henne igår, men annars ligger hon mest i sitt hörn på soffan under täcket. Det här är den värsta släng av maginfluensa hon har haft, förut har hon spytt någon enstaka gång och sen har det gått över. Mycket beror nog på att hon även har feber den här gången också som tar energi från henne.

Det är inte sömnlösa nätter, skrik, trots eller annat som är tuffast med att ha barn... Det är när dom är sjuka & man känner sig så otroligt hjälplös! Fast man gör precis allt man kan, men det enda man vill är att ta över smärtan & allt det jobbiga. Varenda liten cell skriker "ta mig istället!". Men det enda man kan göra är att trösta, krama och överösa med ännu mer kärlek.

Min älskade lilla tös, jag hoppas att du snart är frisk igen <3

1 Johanna:

skriven

Tuva hade oxå envis feber för ett par veckor sedan, jag varvade Alvedon och Ipren och ändå höll sej feber stadigt på 40-40,5 genom nätterna. Sen hade hon lägre på dagarna. Det varade i 9 dagar... Då var hon slut sen. Stackars små.
Det finns Ipren suppar på Apoteket, bara shoppa och hoppas eran skrutt slipper långvarig feber.
Kram.

Kommentera här: