Ny barnvagn & matsedel.


Jaha, tjii fick jag angående vädret. När lillfisan låg & vilade efter maten sprack himmelen upp, blev klarblå & solen tittade fram! Så direkt efter mellis gick vi ut & var ute i 1,5 timme. Hon hittade en kompis på lekplatsen så hon var mer än nöjd, en liten Charlie på 2 år som jagade henne runt runt och hon skrattade så hjärtligt. Spelar ingen roll vem som kommer i hennes närhet, hon pratar med alla! Hon förvånar mig varje dag över exakt hur social hon faktiskt är, mitt lilla hjärta :-)

På e.m kom mina föräldrar förbi lekplatsen & lillfisan följde med dom hem och åt middag medans jag & baby åkte och veckohandlade. ÄNTLIGEN har jag fått med min karl på att göra en vecko-matsedel. Jag har pratat med han om det förut, men det har liksom aldrig blivit av. Men nu så :-) "Han" kom med förslaget igår, så givetvis nappade jag. (Man måste låta dom tro att dom är smartast ibland, haha). Dels blir det mycket mer ekonimiskt att göra så, man handlar det man ska äta för en vecka framåt & på det sättet blir det inte så mycket hattande och spring till Ellbe som är våran närbutik och med på top 3 över dyrast butiker i stan. Sen slipper jag tänka ut middag varje dag, för visst är det väl tröttsamt? Ibland har man ju liksom noll motivation till att stå vid spisen & då har man ju definitivt ingen fantasti till vad man ska laga heller. Men nu blir allt mycket lättare & vi får liksom båda tänka ut måltider för en vecka framåt.


Vi åkte till Willys & handlade och passade samtidigt på att åka upp till Barnens Hus för att kolla in barnvagnen som jag har "spanat" in på nätet. Till våren ska vi nämligen köpa en ny vagn har vi tänkt & man har ju ändå lite krav på vad den ska ha, hur den ska se ut os.v Men Brio Race föll mig i smaken när jag satt & läste om den och såg den på bild. Den verkade lätt & smidig och hade det jag ville, eller snarare det jag INTE ville. Jag vill nämligen definitvt inte ha en tre-hjuling, eller en vagn med svängbara hjul. Jag gillar ordentliga hjul som kan ta sig fram överallt & tycker att tre-hjulingar är fula. Race har även höjbart handtag vilket är bra eftersom det skiljer sisodär 20 cm mellan mig och min karl, en sufflett med Uv-skydd, och liggläge. Dock inte fullt liggläge, men det har inte våran Hello Kitty-sulky heller och lillfisan sover så gott i den iallafall.

Och nu när vi varit och känt lite på den så är vi helt överens om att det blir den vi köper :-) Har suttit och läst om Emmaljungas scooter också då den påminner mycket om Brios, men efter att ha övervägt nackdelar & fördelar hos dom båda blir det en Race. Men den vi provkörde idag var en svart/lila - SÅ snygg! Jag vill så gärna ha den, men hur smart är det? Tänk om nästa barn blir en pojke....? Nej, jag vill inte ha min pojke i en lila barnvagn. Baby tycker att det är okej, han gillar lila. Men jag kan inte bestämma mig. Rött är ju också snyggt och det kan jag känna är helt okej att ha en pojke i, men lila....? Svart är SÅ tråkigt, speciellt nu när vi haft våran svarta Emmaljunga sen lillfisan föddes. Äh, jag har nån månad på mig att bestämma mig. Men visst är det väl kul att spekulera ;-)

(Är du själv ute efter en ny barnvagns (sulky) så gå in på den här sidan ---->Barnvagnsblogg & läs om en massa olika. Tokbra!)




Kommentera här: