Vecka 31.

Idag går vi in i en ny vecka igen. Vecka 31 & det är nu bara 69 dagar till bf. Det känner helt galet! :-) Men SÅ skönt att det börjar närma sig, vi längtar alla här hemma. Janne satte handen på min mage idag & sa hur underbart det ska bli att få upp den där kladdiga lilla varelsen för första gången, att få se henne. Och när jag tänker på det så blir jag helt varm i kroppen.

Har börjat fundera en del på förlossningen. Jag är inte rädd, men ser inte fram emot det heller. Det är mest för att jag är orolig att jag ska behöva hålla på lika länge denna gång, även fast andra barnet som oftast går fortare innebär ju inte det att det gör det för just mig. Men jag tänker ändå faktiskt mest på hur häftigt det faktiskt är, för konstigt nog så har man ju nästan glömt smärtan :-) (tur är väl det). Det finns ju inte häftigare än att klara av en förlossning & få upp sitt barn på bröstet för första gången. Jag känner mig så tacksam att jag ska få uppleva det igen!

För övrigt så mår jag bra. Har liksom inte så mycket nytt att komma med. Hade halsbränna här i veckan, men det var snabbt övergående. Vill kräkas när jag böjer mig framåt för att knyta skorna numera, det trycker på så att kräkreflexerna kommer på en gång. Men så har det varit ett tag. Mina cravings som jag har haft har försvunnit. Apelsinjuice, choklad, saltlakrits, Mc'Feast, pulvermos... Just nu har jag inget speciellt, är dock törstig & dricker mycket vatten. Känner mig stor & klumpig och vissa kvällar spyr jag galla till baby över att jag inte kan röra på mig, ligga hur jag vill eller att kroppen värker. Jag är höggravid med andra ord ;-)

Kommentera här: