Nytt i garderoben & Hamilton 2

Igår blev jag bjuden på bio. Mina föräldrar hade vunnit biljetter till en förhandsvisning av Hamilton 2 och jag blev medbjuden. Det var på Östermalm i Stockholm & röda mattan rullades ut - så fancy så ;-) Jag tyckte filmen var riktigt bra & hade det inte varit för att jag har nagelförlängning så hade jag nog bitit sönder hela fingrarna! Haha. Den var riktigt spännande stundvis och som vanligt blir man inte besviken av Mr Persbrandt. Han må vara i min pappas ålder men jösses så stilig han är :-)

Häromdagen var vi nere på stan med Desi, det var dags att fylla på fisans garderob inför hösten och dagisstart. Det blev några koftor, långärmade toppar, en pyjamas (en helkropps, tycker det är så sött när ungar har det när dom blivit lite större) tights och byxor. Samma dag hade mamma varit på kurs uppe i Sthlm och snäll som hon är (alltid) så går hon och shoppar till Lykka. När vi sen på e.m träffas hemma hos dom så visar det sig att vi köpt två tröjor och ett par byxor lika! Haha. Man kan säga att vi tycker om samma lika ;-) Jag blev dock riktigt glad när hon visade byxorna eftersom det var bland det bästa köpet jag gjorde och blev lite arg på mig själv att jag faktiskt inte köpte flera par. Dom är fodrade, har en bred resår upptill och är rejäla vilket kommer vara toppen till dagis! Men - nu fick hon ett par till iallafall :-) Hon fick även en riktigt mysig klänning, tights och tre par fingervantar. Tack mamma! <3

Idag fyller svärmor år (hipp hipp hurra hurra) så ikväll ska vi dit och fira henne lite med fika & paket :-) På lördag åker hon till Turkiet och är borta i två veckor, är inte ett dugg avundsjuk.....





Kommentera här: