Nya mått & vågen är bajs.


Kikar in en snabbis för att lägga upp mina nya mått. Jag hade ju tänkt att mäta mig på måndag, men det känns ganska trist att välja en måndag efter ikväll då jag ska dricka gott & äta godis - bättre innan helgen känns det som! Även fast det såklart egentligen kvittar ;-)

Jag har faktiskt aldrig riktigt trott på att vad vågen säger inte spelar någon roll, att det alltid är bättre att mäta sig. Jag har i ärlighetens namn alltid tänkt att det är tjockisar som säger så för att lätta sitt dåliga samvete när dom ser siffrorna på vågen. Men nu VET jag efter att själv både vägt & mätt mig under några månader att det helt enkelt är sant. Och framför allt ska man titta i spegeln, ta kort & jämföra & känna på kläderna vad som händer.

Korten jag la upp här på bloggen för någon vecka sedan på innan & före träning är ett gott exempel på vad jag pratar om tycker jag. Jag ställde mig nämligen på vågen idag & har gått ner sammanlagt 8,5 kg sen jag började väga mig för drygt 3 månader sedan. Inte så mycket, med andra ord. Men tittar man på korten ser det ut som att jag minskat 15 kg, typ.

MEN (nu kommer det intressanta), jag har minskat sammanlagt 56,5 cm runt hela kroppen sen jag började mäta mig för 3,5 månad sen! DET känns väl liiiiite bättre ;-) Inte bara för att siffrorna är högre, (vilket är en självklarhet, hade jag minskat så mycket i vikt hade jag inte funnits kvar, haha) utan för att vågens siffror alltså inte spelar någon roll.

Jag är riktigt stolt över mig själv. Att jag faktiskt, för första gången i hela mitt liv har hittat sån motivation i mig själv att jag minst tre gånger i veckan går ner till gymmet & kör ett pass. Det kan smaka skit, jag kan försöka hitta på ursäkter i huvudet till mig själv & jag kan vara så trött att jag nästan spyr.
MEN, jag gör't! Ibland bättre pass & ibland sämre. Men det finns inga undantag, för jag vet att jag mår så mycket bättre när jag går därifrån. Och jag vet att jag sover mycket bättre när jag tränat. Jag vet att jag tycker mer om att se mig själv i spegeln, att köpa nya kläder & att göra mig fin - när jag på riktigt KÄNNER mig fin. Och det gör man när man tar hand om sig själv & sin kropp.

Mina mått:

Under byst:  -1 (sammanlagt 5,5)
Midja:  -2 (sammanlagt -13)
Höfter: -2 (sammanlagt -11)
Lår:  -1 (sammanlagt -9)
Arm:  -0,5 (sammanlagt -3)
rumpa:  -1,5 (sammanlagt -15)

Nu blir det en dusch efter ett skönt rygg & arm-pass :-)

Ikväll kommer världens bästa Cicci hit (såg du nu att jag stavade rätt, gumman? Höhö) Vi ska äta tacos, dricka alkohol & röka en jäkla massa cigg! Haha. Både hon & jag feströker så att få sitta med ett glas i ena handen & en cigg i den andra är en sån lyx man längtar efter ibland ;-) Jag ser fram emot kvällen så mycket!
Baby är ju i studion & fisan är med sina bästisar. Alltså mormor & morfar, men det behöver jag väl knappast skriva längre för det vet ni ju vid det här laget ;-)
Jag har alltså FF! (familjefritt)

Hoppas att ni får en fin lördag, min kommer iallafall att fortsätta vara kanon!

Puss & kram!




 



Kommentera här: