Gräsänka.


I eftermiddags åkte baby iväg till Finland & kommer inte hem förrän på måndag, det känns så otroligt tomt här hemma nu må ni tro. Vi är inte alls vana att vara ifrån varandra, speciellt inte så länge. Och det är inget vi tycker om heller, men hade det varit under andra omständigheter så hade vi givetvis följt med honom. Men tyvärr var det ingen rolig resa han fick göra nu, men det är inget jag vill skriva om.
Vi saknar honom massor redan iallafall & längtar tills på måndag <3

Gårdagen i Eskilstuna spenderade vi med världens finaste Lina som vi inte sett på en månad nu då hon varit iväg i USA och flängt runt :-) Brun & snygg var hon också, inte alls avis... Vi åt lunch, strosade runt på stan där jag bl.a köpte födelsedagspresent till Joakim som minsann fyllde år igår. Hela 40 år blev han, gammelgubben ;-) Sen passade Lina skruttan medans jag låg på britsen och plågades i över en timme.
Igår var det en sån där dag så vi träffade massa folk som vi inte sett på länge, Mimmi bl.a! Och det var ju bara trevligt, vi har ju pratat om att träffas nu så länge så det var skoj att se henne :-) Men på Nasty (tatueringsstudion) damp det minsann in en person som jag inte sett på flera flera år. Det var lite blandade känslor att se honom igen, men man är ju vuxen & är ju tvungen att uppföra sig så trevlig var jag iallafall.

Ibland brukar jag tänka på alla minnen jag faktiskt har i Eskilstuna. Jag har ju varit där sen jag var tonåring då jag ofta bodde hemma hos min kusin på helgerna och lärde känna en massa folk genom henne. Sen när jag blev äldre flyttade jag dit själv, skaffade mig vänner & ovänner och än idag åker jag dit och umgås med mina vänner. Jag har en hatkärlek till den stan, och så kommer det nog alltid att vara.

Idag innan baby åkte till båten, var han faktiskt ledig från jobbet så att vi skulle få umgås under dagen fram tills bussen gick i eftermiddags. Vi var iväg till pizzerian här i centrum och åt lunch bl.a. Men jag var faktiskt duktig och åt en sallad, är det gottis en dag i veckan så är det ;-)
När baby åkt iväg lämnade jag lillskruttan hos mamma och pappa, och knatade till gymmet. Jag var helt genomsvettig när jag var färdig och det verkligen rann på ryggen, inte så fräscht men ack så skönt!

När jag nattat lillan började jag skura lite i köket. Gjorde rent skafferiet, kylskåpet & micron. Det är så skönt att pyssla för sig själv ibland tycker jag, inte någon liten (eller stor heller för den delen) vilding som stör ;-)
Nu har jag tänt ljus här hemma & bänkat mig framför tv:n.

Imorgon står storhandling på schemat, behöver fylla på skåpen lite!

Trevlig kväll.

(har varit dålig med att ta kort dom senaste dagarna, skärpning med det!)


Jag älskar dig, min underbart vackra karl <3

Kommentera här: