Sömnlöst.


Andra natten i rad nu som både jag & Lykka sovit dåligt. Jag sover givetvis dåligt för att hon inte kommer till ro, annars har jag aldrig problem med att sova på nätterna längre. Det är väl så att vara småbarnsförälder ;-)
Igår natt låg hon & vände och vred sig mellan två & fem, sen tog jag upp henne så bajsade hon ner hela mig. Så det var förklaringen till att hon inte kunde sova då.
Men inatt vaknade hon första gången vid halv tolv (själv gick jag & la mig halv elva), sen har hon vaknat i princip en gång i timmen hela natten tills vi gick upp vid sju. EN natt som är kämpig orkar man med utan att bli helt slut, men två är precis på gränsen. Jag har alltid varit väldigt beroende av sömn & fungerar inte som människa om jag inte får sova ordentligt. Och dessutom är jag van vid att åtminstone få ta igen sömnen på morgonkvisten då eftersom hon vanligtvis brukar vilja sova efter någon timme efter frukost. Men imorse ville hon givetvis bara sova i 45 minuter?! Annars kan hon sova bortåt två timmar.

Men nu efter mycket beklagande (Lykka beklagar sig alltid, hon gråter sällan till mig utan pratar verkligen på sitt eget vis & låter helt förstörd när det är något som inte är bra för henne, jag ska försöka få med det på video nån gång) så la jag henne i sängen igen och hon somnade på nån minut bara. Hon är ju precis lika trött som jag. Och givetvis är det mer synd om henne som inte kommer till ro på natten när hon är trött, man vet ju själv hur frustrerande det är.
Baby skulle ta natten inatt iallafall, första gången sen hon kom som han ska ha henne en natt. Spännande ;-)
Själv tänker jag sova på soffan, annars finns det ingen mening med att han tar henne eftersom jag ändå vaknar av att hon gnyr eller vrider och vänder på sig.
Och imorgon natt åker ju jag & Lina till Ullared, så då ska jag upp klockan 1. Skulle ju vara skönt att vara utvilad tills dess iallafall, därför känns det riktigt skönt om jag får sova ordentligt inatt :-)

Men nu ska jag krypa ner i sängen bredvid min lilla älskling & passa på att blunda några minuter. Sen ska vi ut i det härliga vädret! Helst skulle jag bara vilja dra ner persiennerna & sova bort hela dagen, men det går ju inte när man har barn ;-) Hon ska givetvis ha frisk luft & det gör nog gott för mig också!


Här är klänningen jag köpte igår förresten:







1 Mimmi:

skriven

Den är verkligen huuur fin som helst!! :) <3

Kommentera här: