Kläder.


Det var tokmys att gå på stan idag i det fina vädret, tydligen ska det bara bli varmare & varmare nu & det gillas! :-) Varken Desi eller jag var ute efter något speciellt, och jag fick anstränga mig ordentligt för att inte köpa lite fint åt lillan. Jag ska ju till Ullared på lördag, så jag skulle nog känna mig dum att handla kläder nu innan jag vet vad som finns där nere. Hur som haver så är vårkläderna till skruttfia hur söta som helst & det var inte det lättaste att inte gå lös på allt möjligt inne i affärerna ;-)
Men jag lyckades! Handlade lite på Apoteket som jag behövde & sen köpte jag en klänning som jag velat haft sen jag såg den på reklamen. Det är min "Mitt mål"-klänning. Det är ju alltid bara att ha ett mål & nu kämpar jag ju för att komma i form igen efter förlossningen och jag måste säga att det går riktigt bra och jag är stolt över mig själv som gymmar på ordentligt flera ggr i veckan & dessutom tänker på vad jag äter.

Anyway, klänningen jag köpte är i st. 38 (min vanliga storlek) och det är tänkt att den ska sitta bra i Juni. Jag provade den när jag kom hem & dragkedjan på sidan åkte inte riktigt igen, så lite har jag kvar att kämpa. Men det gör det hela mycket roligare :-)
Det är samma sak nu när jag åker ner till Ullared, jag tänker bara köpa kläder i min vanliga storlek. Det är ju meningen att jag ska ner dit ändå & i ärlighetens namn är det inte alls långt kvar. Jag tänker fortsätta som jag gör nu, jag mår rysligt bra av att träna & endast äta onyttigheter en dag i veckan.

Baby & jag sitter och tittar på "Sveriges Mästerkock" nu & lillfisan sover sen halv sju, precis som vanligt :-) Här kommer kläderna Lykka fick på Barnbasaren i söndags.





Vissa kläder är i st. 62 som hon kan ha nu, och andra är i st. 68 så det kommer att passa bra närmare sommaren. Min lilla prinsessa kommer att vara så fin i alla klänningar! :-)

Kommentera här: