Dagen, gårdagen & bilder.


Idag är det ingen vanlig dag för idag är det våran stora kärleks 6-månadersdag! Tänk att det gått ett halvår sedan jag låg på förlossningen och kämpade så att svetten sprutade, för att sen få den finaste belöningen en människa kan få. Den största kärleken en människa kan känna. Och att det var Lykka, den underbaraste flickan på den här planeten hade man aldrig kunnat ana <3
Jag älskar dig, min vackra ängel på jorden! Tack för att du är min.

Det blir lite halvkass uppdatering på bloggen nu när det är sommar i luften. Jag tänker flera gånger att jag ska sätta mig och skriva lite, men så lockar solen så mycket mer såklart :-)
Nu sover dock lillan & baby är iväg och repar, så nu har jag lite tid för mig själv. Det kan vara så skönt ibland, bara få sitta i soffan & fisa i sin ensamhet.

Igår spenderades ju dagen i Eskilstuna. Jag var ju lite spänd över hur resan skulle gå, egentligen inte eftersom Lykka är världens enklaste unge - men hon har ju trots allt aldrig sett ett tåg tidigare så man kan ju inte vara säker. Men precis som jag förstod så tyckte hon bara allt var hur roligt som helst. Hon fick sitt eget säte & där satt hon och lekte med sina leksaker och charmade alla omkring henne. Inte en enda gång på hela dagen gnällde hon, och hon sov sammanlagt tio minuter. Tio minuter på en hel dag är ingenting, skruttan som brukar ta lite tupplurar var och varannan timme annars. Men hon var nyfiken & hade alltför roligt för att liksom hinna sova :-)
(Dock däckade hon direkt när vi kom hem, av sig själv. I förrgår också & idag likaså, yey! Hon kanske äntligen har lärt sig.)

Vi började dagen med att äta lunch med Joakim. Vi åt på Mongolian & det var riktigt mumsigt! Lykka satt förstås  med i en barnstol och åt lunch hon också, fast hon hade svårt att släppa Joakim med blicken. Hon vart inte rädd för honom (kaxigare unge finns inte), utan klämde och kände på alla hans tatueringar bara och tyckte han var hur intressant som helst. Haha.
När vi hade ätit klart gick vi med till Nasty där vi snackade skit med Magnus fru, lyssnade på senaste Völund plattan och njöt av AC:n. Efter en stund kom älskade Mikaela & finaste Dexter, jösses så liten han är! Man glömmer snabbt hur små bebbarna faktiskt är när dom bara är någon månad gammal. Och han är på pricken lik Jugge, verkligen en mini-Jugge! Så söt så man spricker :-) Vi drog ner på stan & shoppade, snackade skit, bytte bajsblöjor & fikade.

Både Lykkis & jag hade riktigt roligt och nu åker vi snart igen, nu när jag vet att hon endast tycker det är kul med utflykter & nu när jag fick känna på hur otroligt mycket jag faktiskt saknat mina vänner :-) Bokade tid för tatuering också, den 16:e September ska jag fylla i armen + skriva Lykkas namn. Som jag längtar!

Idag har vi bosatt oss på mina föräldrars balkong. Jag har stekt mig & äntligen lyckats få en hel del färg! Och lillan har badat i sin badbalja och varit nakenfis precis hela dagen - hon har njutit så som bara hon kan och skrattat mest hela dagen. Älskade unge <3 Paket fick hon också av mormor & morfar och av oss. Fåtöljen vi ville köpa från Jysk var givetvis slut när vi var där, så det blev lite leksaker istället. Det behövdes fyllas på & nu har hon lite nytt att roa sig med :-)

Lite bilder från gårdagen:


Lykka & Dexter <3 Det var inte det lättaste att få med båda på bild. Haha. Älskade barn!


Lykkis hänger med Joakim på jobbet :-) Bara 18 år tills hon får börja tatuera sig ;-)

Gjorde såna fynd på Rean på H&M i E-tuna! Hittade en baseball-jacka för endast 100:-! Och en jeansklänning
för samma pris. Dessutom köpte jag ett vitt linne + 3 par hipsters på Gina tricot för strax över hundralappen.
Lillan fick givetvis också lite nytt, ett par jeansshorts & en t-shirt från H&M.
(Mikaela som behövde grejer hittade ingenting, jag som inte behövde nånting kom därifrån med kläder. Så typiskt, haha)








Kommentera här: