Tand nr 3.


Lykkis har det jobbigt nu med tand nr.3 på ingång. Hon har mardrömmar & sover oroligt på nätterna, vaknar flera gånger och låter helt förtvivlad. Hon gråter också när hon sover, utan att vakna. Det är hemskt! Jag vill bara krama om henne, men tröstar henne försiktigt när hon sover så att hon ändå blir lugn. Det som verkligen hjälper den här gången är att ha nappar i frysen, så vi har hela tiden 3-4 st där så att hon kan få en iskall napp i munnen när det blir som jobbigast. Då lugnar hon ner sig & slappnar av, stackarn'. Man märker att det är någon tand lite längre bak i munnen som är på G nu för så fort hon får chansen så biter hon gärna på något & tuggar långt bak.
Man känner sig hjälplös och önskar att man kunde göra mer för henne, men man gör så mycket det går iallafall & hon har som vanligt sitt glada humör uppe.

Igår hade vi en lugn dag här hemma, vi verkligen bara njuter av semestern tillsammans & det är så skönt! Vi var ute i lekparken en stund och gungade med Lykkis. Hon älskar att gunga så när vädret tillåter ser jag alltid till att hon får komma ut minst en gång om dagen & gunga av sig lite :-)
På eftermiddagen ringde min storebror & frågade om vi ville spela minigolf med honom, Sara & mina föräldrar. Så vi gjorde iordning lillan för natten (klockan var runt sex) och gick ner till golfbanan. Jag kom sist, men det gör mig ingenting. Jag kommer nämligen nästan alltid sist så jag är ganska van! Haha. Pappa vann givetvis, alla är alltid ute efter att klå pappa i alla tävlingar p.ga hans "jag är alltid bäst på allting"-attityd men ska sanningen fram så är han inte vidare lätt att slå... Han vinner nästan alltid, därav hans kaxiga attityd förmodligen ;-)

När vi kom hem la vi skruttan i sängen & sen satte vi oss på balkongen och drack lite vin. Det blev ganska sent så idag är vi trötta. Som tur är behöver vi inte ha dåligt samvete att vi inte är ute hela dagen, det är nämligen molnigt och inte alls nåt fint väder så en film passar alldeles utmärkt! Baby & Lykka är iväg och handlar pizza, sen ska vi gosa ner oss i soffan & bara mysa idag också.
Underbara semester!






Kommentera här: