Är det inte det ena, så är det det andra.


Jag har haft en liten sjukling här hemma, i förrgår kväll vaknade hon upp & hade över 39 graders feber. Det kändes riktigt otäckt att ta upp henne och känna hur varm hon var, och jag fick alldeles ont i magen! Så hög feber har hon aldrig haft förut. Så jag tog av henne pyjamasen, gav henne Alvedon & sen fick hon ligga bredvid mig i sängen hela natten (baby sov på soffan.). Det blev en orolig natt med gråt och mycket vrid och vänd. Igår hade hon fortfarande närmare 39 när hon vaknade, så vi spenderade hela dagen inomhus. Dock märktes det inte på henne knappt att hon var sjuk när hon hade Alvedon i kroppen, det var full fart iallafall (så mycket full fart som jag tillät d.vs).
På kvällen hade febern gått ner & idag vaknade hon nästan feberfri. Den låg på 37,4 så jag har inte gett henne någon alvedon nu på morgonen. Natten har varit mycket bättre också, så förutom snuvan så är hon snart frisk. Tack & lov! Jag kan helt ärligt säga att det finns nog inget värre än när ens barn är sjukt, för fy farao vad jag önskar att jag kunde byta plats med henne! Lilla skruttan.

I måndags var jag ju hos doktorn för att ta blodprov angående mitt Levaxin, måste ju få rätt dos & just nu tar jag ju den absolut lägsta. Och idag skulle jag ringa & prata med honom och få provsvaret, & dessutom recept på högre dos om det behövdes (vilket jag var helt hundra på att det skulle göra). Men då frågar han mig: "Vad gör du idag? Kan du komma in så vi får undersöka dig? Du har fortfarande högre värden, men vi vill undersöka dig". Även fast jag uppskattar att det förmodligen är av ren noggranhet med tanke på att jag åkt in & ut på akuten, så känns det ju lite olustigt... Han har fått mina provsvar (som inte krävde mer än ett telefonsamtal), men vill ändå ha in mig för en undersökning.
Pappa kunde skjutsa in mig, tack & lov. Annars känns det ju inge vidare att behöva åka ensam & ta med Lykkis bara, nu kan han passa henne under tiden & jag slipper ta bussen.

Dags att ta en dusch nu då. Håll tummarna för mig att det bara är en vanlig hälsokontroll är ni goa! Kan ju inte hjälpas att man blir lite rädd....



När man är sjuk får man ha nappen inne hela tiden om man vill. Det är skönt för tänderna som
bråkar & bråkar <3


Skruttan i pyjamas som gosar med sin kanin <3

Kommentera här: