Sina första skor.


Tidigare idag när jag pysslade i köket, tänkte jag för mig själv att vi minsann måste köpa skor till Lykkis denna månad. Nu när hon har börjat sitta emellanåt i sin nya vagn, känns det bäst om hon har skor på fossingarna så hon inte fryser. Dessutom är det skönt att kunna låta henne "" lite på gräset också såklart :-)
Hur som helst, på eftermiddagen trillade lillebror innanför dörren med en påse i sin hand. Han kom direkt från Skärholmen där han köpt Lykkas första skor. Och inte vilka skor som helst, utan ett par rosa Converse! :-)



Älskade lillebror, vad han gjorde mig glad! Finns det några sötare skor att ha på sin unge egentligen? :-) Lykka kommer helt klart att vara läckrast i stan med dom på fötterna.


Mycket gos & mys blev det med fina morbror :-)

Inte nog med att hon fick ett par nya skor, när hon tidigare idag var på långpromenix med sin pappa fick hon även ett rosa parasoll till vagnen. Helt perfekt! Även om solglasögonen gör sitt, så hjälper dom inte alls när solen ligger & lyser rakt på. Men ett parasoll gör liksom susen.
 Kom på att jag inte lagt in en bild på den nya vagnen vi fick av mina kära föräldrar. Parasollet var i exakt samma rosa färg som det är på vagnen, kunde knappast bli mer passande! :-) Dock använder vi den här vagnen korta stunder än så länge, hon är lite för liten för att orka vara i den en hel dag. Men hon tokgillar den och sitter mycket bättre i den än vad hon gör i våran Emmaljunga som ändå både sitt & liggvagn. Det finns även liggläge på den nya vagnen, så i Värmland låg hon i den & sov i flera timmar.  Jag älskar att den är så lätt att köra, våran Emmaljunga känns så stor på nåt sätt. Och dessutom är den hur fin som helst med Hello Kitty- tema & färgerna kunde knappast passat bättre till våran lilla prinsessa :-)



Ligger ute i soffan inatt igen, men nu är det sista natten. Men vet ni varför jag ligger här nu? För att jag snarkar! Haha. Inte bara såklart, mest fortfarande samma anledningar som innan :-) Men jag är så svullen i halsen efter allt hostande & dessutom blir jag fortfarande täppt såhär på kvällskvisten, och det gör att jag toksnarkar tydligen. Baby sa "Du låter som en hel karl när du ligger här ute & sover". Jag skrattade och han tittade på mig och tyckte synd om mig som mår som en mårt. Underbara karl!

Nu ska jag iallafall försöka sova. Valborg imorgon, men tänker ta det löjligt lugnt hela helgen. Imorgon kanske jag går utanför porten och sätter mig på en bänk för att andas in lite frisk luft. Annars tänker jag mest hålla mig på soffan, nästa vecka måste jag vara helt frisk. Så enkelt är det.

Kommentera här: