Tjockiskorv med korvfingrar.


Jag kan ju säga som så att jag är väldans glad över att jag tog bort min förlovningsring i tid & hängde den runt halsen. För nu har jag riktiga tjockisfingrar! Haha. På hösten i vanliga fall får jag svullna fingrar när jag har varit ute i kylan & sen kommer in i värmen, men nu har dom liksom fastnat sådär. På det svullna. Och istället åker fötterna lite upp & ner, dom ser ut som elefantfötter när jag kommer in från kylan. Ännu en sån där mysig grej med att vara gravid *flin*

Ni kanske minns att det inte var sålänge sen som vi fick nya fönster i våran lägenhet? Jag skrev iallafall & muttrade om det, sådär lagom nöjd. Men ni ska ju inte tro att man gör ALLTING klart på en gång då när man väl håller på. Nej nej, utan NU isolerar dom väggarna ute på balkongen under fönstrena. NU. Sisodär tre månader efter att dom blev klara med våra fönster. Och ni ska ju inte tro att det har varit lugnt i vårat hus bara för att dom blev klara med våra fönster. Nej nej, dom börjar ju givetvis uppifrån och eftersom vi bor på 10:e våningen så blir ju vi klara relativt fort. Men det innebär ju att dom har 7 andra lägenheter på 9 andra våningar att göra klara. Så nu hann dom alltså precis bli klar med fönsterbytena som har fört ett jävla oväsen & ska börja om på 11:e våningen med isolering! Som givetvis också för ett jädra oväsen. Imorse vaknade jag av att dom var på balkongen bredvid oss, hos våran finngubbe till granne. Det innebär alltså att dom kommer att vara hos oss antingen på måndag eller tisdag. Och det i sin tur innebär att jag tänker fly fältet hem till mina föräldrar.

Det går inte att vara hemma när dom håller på. Om det inte vore för våra gigantiska hörlurar som jag kan koppla in till både tv:n och datorn, så skulle jag inte klara av att vara hemma nu heller när dom är hos grannen, vägg i vägg med oss.
Och jag skulle inte säga något om det vore det enda som har hänt i det här huset de senaste året. Men det var stambyte direkt när jag flyttade hit som höll på i ungefär ett halvår. Då gick det inte heller att vara hemma, framförallt inte när dom var inne hos mig. Såklart. Sen har dom byggt på vinden och det låter givetvis ner till oss som bor näst högst upp. Sen har det varit fönsterbyte. Och nu det här. Det är HELA TIDEN nånting. Till slut blir man less. I början hälsade jag alltid glatt på karlarna i trappen när dom höll på, nu tittar jag inte ens på dom. Jag vet att det inte är deras fel, men det är ju ändå dom som låter.

Okej, färdig-gnällt för idag.
Ska strax göra iordning mat så den är klar när baby kommer hem i eftermiddag. Jag själv är inte hemma, ska ner på stan med världens bästa mamma & shoppa lite och äta middag. Men jag vet hur hungrig baby är när han kommer hem, så det är skönt för honom att bara kunna värma mat.

Men innan jag gör något annat ska jag plocka undan lite här hemma & poppa HÖG musik så jag stänger karljävlarna ute ;)





Kommentera här: