Så var den här igen...


Denna underbara fredag! Och vad vi har längtat, sen i måndags ungefär. Min älskade karl ringde nyss & talade om hur mycket han längtar till ikväll, till att få krypa ner i soffan med lite godis & bara mysa. Även fast vi myser nästan varje kväll & gosar i soffan, så är det något speciellt med fredagar. Man har liksom två hela dagar att bara fisa på & rå om varandra - jag älskar't.

Gårdagen var ingen höjdardag. Vi fick en massa tråkiga besked & när kvällen kom var man allt annat än lugn. Och även om man vet att allt löser sig, så kan man inte låta bli att oroa sig. Men precis som vi båda förstod till slut, så skulle vi behöva vänta till idag för att få rätsida på saker & ting. Och mycket riktigt - imorse när baby ringde hade det mesta löst sig & vi kan andas ut igen.
Det bästa med gårdagen var mina timmar på stan med mamsen. Hon bjöd på middag på Nancy's (åt givetvis min älskade kyckling&curry-smörgås) & sen strosade vi runt i affärer. Alltid lika mysigt att umgås med henne & bara prata av sig. Hon är bäst.

Imorse vaknade jag av att Pyret hade hicka som vanligt. Mysiga älskade Pyret - åh, vad vi längtar efter dig! <3
På söndag ska jag & mamma tvätta alla (eller så mycket vi hinner) bebiskläder & sängkläder. Misstänker att det blir några maskiner, så vi hinner förmodligen inte ta allt. Men det mesta iallafall. Och sen ska vi stryka det & vika in det fint i Pyrets garderob. Jag väntar några veckor ännu med att bädda sängen tror jag. Men däremot ska jag köpa mig en ordentlig väska så jag kan börja packa inför BB. Tänkte göra det efter v.35 & det låter ju som en evighet dit. Men det är om en vecka - helt galet! Snart, riktigt snart är vårat älskade barn här :)

Nu börjar snart tjockisarna på femman. Missade det igår så får se reprisen. Baby slutar klockan två så han är hemma om inte alltför många timmar.
Fredagsmys!



Kommentera här: