Disneydags.


Tji fick jag för mitt "fisa tillsammans i två dagar". Baby var tvungen att jobba extra idag. Fasiken så trist! Förhoppnigsvis blir det inte en hel dag, förhoppningsvis är han hemma någon gång bortåt två. Men det är helt och hållet mina egna förhoppningar. Han kan lika bra vara hemma klockan fem, han hade själv ingen aning om hur lång tid det skulle ta. Familjen som bor i huset dom har renoverat ville flytta in den här helgen (helst för tre helger sen), så det blev lite brådskande.

Gick upp med honom & åt frukost framför tv:n, men han lämnade mig lagom tills "Disneydags" började till hans stora besvikelse *flin* Så nu sitter jag här och kikar på tecknat. Dom här gamla barnprogrammen som en annan tittade på när man var liten (Bumbibjörnarna, Kalle Anka o.sv) är fortfarande rätt skoj att se. Men dom nya som har kommit är ju under all kritik! Vad är det för tecknat? Så otroligt fult ritat alltihopa. Nåväl, det är väl kanske inte meningen att man ska ha en åsikt om sånt när man är 25 år ;)

Igår var det mys & "Idol" som gällde. Blev supernöjd att Geir höll sig kvar en vecka till. Uppenbarligen vill ju folk ha honom kvar, men ändå får han inte tillräckligt med röster förrän det verkligen gäller. Daniel kommer jag inte sakna för fem öre. Kul att ha någon som bara kan sjunga ballader? Uptempo klarade han ju verkligen inte av, rösten lät ju förjävlig rent ut sagt.
Men enligt mig kan man lika bra lägga ner "Idol" för i år och bara acceptera att Jay kommer att vinna! För det finns ingen som låter som han. Han har en helt fantastisk röst & igår när han sjöng Backstreet Boys visade han ju verkligen att han klarar av alla genrer inom musiken. Hans röst är underbar!
(I vanliga fall är BSB heligt för mig, och man rör liksom inte deras låtar. Under några som helst omständigheter. Men det här gav mig t.om rysningar.)



Vet ni? Idag är det exakt 50 dagar kvar till BF! Vi har alltså klarat av 230 dagar redan. Vart har dom dagarna tagit vägen? 230 dagar... Om det har gått så många dagar redan så kan jag inte ens föreställa mig hur fort dom här 50 kommer att gå. Det känns så underbart att veta att riktigt snart så ligger vi på BB & gosar med våran liten.

Och Pyret lyckas redan få oss att skratta här hemma. För det första så kan det inte finnas någon mer energisk unge, för det där med att sova är överskattat. H*n är nästan alltid med oss när vi tittar på tv, badar, äter..ja, vad vi än hittar på så kan vi räkna med att det är någon som lever om inne i magen. Och alltid när h*n håller på som mest, och verkligen möblerar om där inne, så slutar det med att h*n får hicka! Haha. Slår liksom aldrig fel. Och det mysigaste av allt är att h*n alltid ger baby en kick när han kommer och pratar och pussar på magen varje dag efter jobbet. Det räcker med att han säger "Hej där inne. Pappa har saknat dig idag", så får han en spark som respons. Älskade Pyret - 50 dagar kvar <3

Idag ska jag gå igenom alla bebiskläder. Vad som ska tvättas, vad vi egentligen behöver & inte. Och hur mycket vi har av allting i olika stl. Sen ska jag försöka mig på att ta bort hela klädseln på barnvagnen också eftersom den också måste tvättas.

Men innan jag gör något annat ska jag tända upp i hela lägenheten, för idag är det grått ute vilket gör att det liksom aldrig ljusnar. Och då blir jag heller aldrig pigg om jag inte tänder lampor så min tröga hjärna förstår att det liksom är dag nu & att vi har sovit färdigt. Iallafall för några timmar ;)

Kommentera här: