Morsdag.


Idag är det mammas dag. MIN mammas dag. Den mest fantastiska människan på denna planet ska ju givetvis ha sin egen dag.
Hon som fött mig. Gett mig mat. Kramat mig. Dränkt mig i kärlek. Varit vaken nätter med mig då jag bara skrikit. Pysslat om mig då jag varit sjuk. Lärt mig vad som är rätt & fel. Hållt mig i handen när jag varit rädd. Skällt på mig när jag ändå gjort något fel. Flätat mitt hår. Lyssnat på mina tonårsproblem. Väntat på mig på nätterna när jag trotsat hennes regler. Torkat mina tårar när jag fått mitt hjärta krossat. Lärt mig att bra killar inte får mig att gråta. Älskat mig när jag ställt till det för mig mer än vad jag själv klarat av. Hjälpt mig upp på fötter igen när jag varit på botten.
Hon har älskat mig villkorslöst i snart 25 år. Det finns ingen som hon, min bästa vän i vått & torrt. Allt som hon har gett mig ska jag ge mitt lilla pyre & vetskapen att hon finns bakom mig, gör mig både trygg & stark <3



Igår var vi inne i stockholm & shoppade. Kan ju säga som så att vi var verkligen inne i rättan tid, precis när affärerna öppnade. Vi strosade omkring där i 4 timmar, till slut fick man nästan panikångest av allt folk. Och vad är det för fel på folket i den här länet? Och speciellt inne i storstan. Dom bara GÅR! Spelar liksom ingen roll om det skulle komma en parad med människor framför dom, dom skulle likförbannat bara gå på. Jag hatar mentaliteten som är i den här stan. Även fast folk ute på landet ibland kan vara lite bolibompa, så har dom iallafall ett mycket trevligare sätt att förhålla sig till varandra.
Nåväl, jag fick en hel del handlat iallafall & det var huvudsaken. Byxor, tunikor, väska, tights, parfym, underkläder, tröjor os.v. Skönt! Nu har jag lite att växa i & som jag känner mig bekväm i.

Men kan ju meddela att jag har det fanimej inte lätt att hitta tights och byxor. Magen är fortfarande för liten för att jag ska kunna köpa mamma-kläder, men jag är för stor för att köpa min vanliga storlek i tights t.ex. Och min storlek har alltid varit M, och köper jag L blir dom för alldeles för långa. So what do to? Jag köpte iallafall ett par i L för nu kan jag helt enkelt inte ha M för magen längre. Jag får dra upp tightsen till armhålorna & införa att kameltå är inne *flin*

Igår kväll tittade vi på schlagern. (Som dom två pensionärerna vi är). Och jag måste säga, för kanske första gången någonsin, att RÄTT låt vann! Jag tokgillar den. Den sätter sig på hjärnan direkt & tjejens röst är hur cool som helst. Så hejja Tyskland - helt klart.

Svärmor & hennes gubbe var nyss här och fikade. Baby hade köpt morsdag-present till henne, och dom hade med sig blåbärspaj med vaniljsås. Gott! Nu sitter jag här & sväller medans baby är inne i sovrummet och spelar gitarr.

Borstade tänderna på katten för en stund sen. Var liksom tvungen, hade inget val längre eftersom han luktar ap-rumpa ur munnen! Så fort han sitter bredvid mig och tvättar sig är det nästan så jag börjar hulka. Vi har provat köpa speciellt "godis" som är bra för tänderna. Och visst, dom vräker han i sig som allt annat godis. Men luktar precis lika bajs för det. Så idag fångade baby in han i en handduk och jag tvångsborstade hans små tänder. Han jublade ju inte direkt, men det gick bättre än väntat. Så nu får jag plåga honom minst en gång i veckan så får vi hoppas att munnen blir som ny på han. Ska låta han vila en stund nu & vagga in han i en falsk trygghet att vi är klara för idag.... Sen när han minst anar blir det klorna som ryker.

Har köpt det första lilla klädesplagget till pyret nu. Kunde inte låta bli. Våran bebis ska vara hårdrockare från start *flin*





Som sagt, magen börjar synas & jag ser lönnfet ut.
Skulle helst vilja ha en skylt där det står "gravid" så folk förstår.

Kommentera här: