Förlovningsdag.


Nu har jag precis varit duktig & betalat lite räkningar, alltid lika skoj [eller inte]. Men eftersom vi ska spendera morgondagen i huvudstaden vill jag gärna ha liiite koll på hur mycket pengar jag kan göra av med utan att det svider. Och den här månaden var faktiskt riktigt rolig, så jag får en hel del nya kläder! Och baby likaså, såklart.
Fast hans shopping tar vi en annan dag, imorgon är det jag & mamsen hela dagen.

Gårdagen gick superbra! Personalen är hur mysiga som helst & dom boendena likaså. Nu handlar det givetvis bara om att jag ska lära känna dom som bor där för att kunna göra ett bra jobb. Eftersom jag hade intro igår så gick jag bara bredvid & tittade på rutinerna och hur personalen jobbade. Det var inget nytt för mig, jag har ju ändå några år på nacken inom handikappomsorgen så jag har ju faktiskt jobbat med alla "sorters" människor & handikapp. Stället i sig är tokmysigt också, det ligger ju som sagt i Nykvarn & det är lite som att vara på landet. Fast det bara tar en halvtimme med buss känns det som att man är någon helt annanstans. Nästa vecka på mitt andra intro jobbar Becca, riktigt skoj! :)

Igår fick jag ännu ett bevis på att världen är liten...Jobbade med en tjej som också är 85:a & när vi pratat en stund så tyckte hon att NÅGON gemensam vän måste vi ju ha. Hon gick t.om på samma gymnasium som mig, fast bara i två år. Men vi kunde inte komma på någon (förutom Becca då såklart *flin*).
Lite senare såg jag en tatuering på hennes hand & det visade sig vara hennes pojkväns namn. Så jag visade min "Janne" & hon frågade om han kom härifrån. Men jag talade om att han är från Tyresö & då frågade hon vad han heter i efternamn. När jag sagt det skrek hon bara rakt ut! Hon visste mycket väl vem han var & umgicks med honom på "den gamla goda tiden". Haha! Det visade sig att hennes ex som hon har barn tillsammans med var inneboende hos Janne för flera år sen. Sen visade det sig att vi hade flera gemensamma bekanta från den tiden. Hur stor är den chansen liksom? Vi hade inga gemensamma vänner från Södertälje-trakten, men från Stockholm & just i "dom" kretsarna. Haha!

Idag är det min & baby's förlovningsdag. Vi har varit förlovade i nio månader, snart ett år. Like always, tiden går fort! Vi har inte varit tillbaka på det där Spa't en enda gång efter våran förlovningsdag, skamligt. Men det kanske blir på ettårsdagen, då lär jag ta upp hela bubbelpoolen. Haha.
Idag ska vi iallafall ut & äta på ett att våra favoritställen här i stan. Jag ska äta plankstek! Har varit så sugen på just den plankan hur länge som helst - den är så ljuvlig. Ska bli mys att gå ut & äta, första gången vi gör det sen vi blev gravida :)

Nu ska jag göra mig iordning. Ska träffa baby på stan när han slutat & gå på banken en sväng.
Åh, imorgon blir det SHOPPING!! *längtar*
Ha en bra dag/kväll alles. I will!





Kommentera här: