Världens bästa storebror.


Imorse ringde min storebror & väckte mig strax innan klockan nio. Han undrade om jag fortfarande ville till farmor, i sånna fall hade han kunnat skjutsa ut mig idag eftersom han fått en ny bil. Men jag vet hur farmor blir, stressad över att inte ha mat hemma osv. (även fast man säger att man köper med sig själv), så jag åker till henne nästa vecka istället om allt går som planerat.

Hur som, igår visade mamma mig en annons i tidningen att IKEA hade en stor Rea just nu. Bl.a på den där spjälsängen som vi tittat på för länge sen. Den kostade då 900:- och nu kostade den bara 299:-! (Vi har en spjälsäng redan, men den är i trä & istället för att måla om den, som skulle kosta ungefär lika mycket, köper vi hellre en ny givetvis.) Man kunde ju inte bli annat än exalterad, så jag frågade storebror om han inte kunde köra mig dit istället. Bara det att dom var ju (självklart) slut på IKEA i kungens kurva, så vi satte oss i bilen och åkte till Barkaby (ligger på andra sidan stockholm). Det tog ju sin lilla tid, och speciellt med tanke på att vi körde vilse *flin* Men till slut kom vi fram & det fanns inte många sängar kvar - men en av dom vart våran! Såååå fin :D
Vill liksom bara sätta ihop den på en gång & göra iordning allting för lilla pyret. Så mys <3


I slutet av Augusti eller första helgen i Sepbember åker vi ner till Ullared med mina föräldrar & shoppar. Då ska vi verkligen shoppa ALLT som kan tänkas behövas för en liten familje-medlem till. Pappa är snäll & kör ner, fast han fullkomligt hatar att gå i affärer. Men jag frågade mamma specifikt om hon kan tänka sig åka ner dit med oss eftersom jag vill ha hennes hjälp. Jag känner mig osäker på vad som behövs, hur mkt man behöver av allting & vart man börjar liksom....Det är så sjukt mycket! Inte bara sängkläder, kläder & handdukar. Det ska liksom vara oljor, krämer, näs-sug, bröstpump os.v...! Man kan bli snurrig för mindre ;) Så det känns tryggt att ha med sig någon som själv fött tre barn & dessutom jobbat med barn mer eller mindre hela livet.
Så det ser jag fram emot :) Shoppa loss på en massa barnkläder. Man blir ju tokig i allt smått!

Igår var mamma & jag på kalas hos Ulli. Det var trevligt! Hon hade dessutom förlovat sig nyligen så det blev ett dubbel-grattis! Danne var där också & han berättade att han skulle bli pappa i början på nästa år, så Ulli ska alltså bli farmor. Ingen var gladare än hon :)
Häromdagen berättade dessutom Linda att hon är gravid igen, så hon & Adde ska ha sitt andra gemensamma barn i början på februari. Jag har aldrig varit med om maken om ett större baby-boom år! Haha. Tjockisar överallt ;)
Men jag klagar inte, det innebär ju att våran liten kommer att få massor av nya lekkamrater *flin*

Nu ska jag diska lite & invänta solen att komma på balkongen, sen ska jag njuta i värmen (så länge jag orkar).



(ser ut som att jag har ankstjärt, haha)






1 Cicci:

skriven

Den där spjälsängen köpte vi också igår, sjukt billigt och verkligen fin :-)

Kommentera här: