Shopping & mysdag!


Idag har jag varit ledig & baby skulle till doktorn på förmiddagen, så han tog också en dag ledigt. Det passade alldeles utmärkt eftersom regnet fullkomligt har öst ner hela dagen! Riktig mysdag med andra ord. Känns skönt med en ordentlig regndag med åska också, rensar upp luften lite.
Men det finns en sak (förutom Pyrets nedkomst) som får mig att längta till vintern...Och det är att folk har kläder på sig så man slipper känna deras äckliga kropps-odörer! För fy f*n vad folk luktar vidrigt på somrarna. Redan i hissen här i huset fick jag kväljningar när någon äcklig granne inte hade duschat sen förra årtiondet. Och sen på bussen ner till stan var det en blandning av ny svett, intorkad svett & turkparfym. Försvinner folks luktsinne när det blir varmare grader, eller vad är det frågan om? Jag är fullt medveten om att jag är extra känslig, men t.om Janne fick hålla för näsan vissa stunder så det handlar inte bara om min känslighet, minsann.

Men nog om det. Och mer om shoppingen! *flin* Nu finns det inga andra alternativ, ska jag klä mig bekvämt så måste jag helt enkelt ha mamma-kläder. Under sommaren har jag inte hittat någonting snyggt inom den kategorin, det har varit så utplockat det bara kan bli i den här stan. Men nu har dom fått in snygga grejer & jag hittade ett par jeans jag föll pladask för! Sen köpte jag även t-shirts, leggins, trosor & ett par skor. (Lägger in bilder på kläderna imorgon). Skorna - vilka läckra skor jag fick för ett riktigt pangpris! Ett par rosa Björn Borg skor. Baby hittade också ett par Björn Borg på rean, så vi båda fick nya snygga skor för under 1000-lappen! Helt sjukt vilka reapriser dom har på vissa ställen :)
Givetvis köpte vi kläder till Pyret också, tre bodys varav det står "I love mum" & "I love Dad" på två av dom <3 Jag fullkomligt smälter när jag går på barnavdelningen - allt är så litet! Har så svårt att förstå att det snart är en liten, liten person i dom där ursöta kläderna.
Nya skorna:



I lördags vid den här tiden var vi på bröllop i Växjö. Folket har redan skålat i champagne, druckit vin till maten & ungefär nu drack dom konjak till tårtan. Och där satt jag & smuttade på min Frukt Soda *flin* Men jag hade trevligt, något annat vore en lögn. Trevligt, men inte roligt. Folk som säger att man kan ha roligt utan alkohol snackar skit! Klart man kan ha roligt, om det är flera som är nyktra. Men att vara ensam i ett sällskap på ungefär 70 pers där man känner ungefär 5 av dom & inte ens kunna ta ett glas vin för att lätta stämningen, det är inte roligt. Och det är sanningen. Bröllopet var jätte fint, slottet var helt fantastiskt & maten var god - så jag klagar definitivt inte! Ville bara fastslå att folk som säger att "man kan ha skoj utan alkohol" borde vara lite mer specifika ;) Det är tufft att träffa nya människor, speciellt ens fästmans släkt (det var kusiner där jag aldrig träffat tidigare) i vanliga fall. Men när jag är mig själv, utan en massa hormoner i kroppen, då är jag världens mest sociala människa som gärna umgås med en massa folk en hel kväll. Det är jag inte nu. Jag orkar helt enkelt inte, jag blir trött i huvudet & måste dra mig undan en stund. Just därför var det helt perfekt att bröllops-festen också var på slottet, jag kunde alltså gå upp tre trappor och lägga mig i vårat romantiska rum & kika på tv en stund då & då när jag behövde. Och det bästa är att som gravid blir man liksom ursäktad för allting, folk förstår.
Men förutom min trötthet & den förjävla långa bilresan på 6 timmar både fram & tillbaka till Växjö, så var hela bröllopet otroligt vackert! :)







Baby sitter & fixar med sina gitarrer nu. Han ska sälja två av dom för att köpa en ny som har bättre ljud & bla bla bla...Det där är rena grekiskan för mig ;) Jag ska nog strax lägga mig i badkaret & prata med Pyret. Jösses vad h*n sparkar nu för tiden! Mys.
Imorgon är det jobb igen mellan 12-21.45. Sen är det jobb hela helgen som gäller, men nästa vecka är jag ledig hela veckan! *längtar*



Kommentera här: