Sing halleluja - it's friday!


Solen skiner & det är fredag! Får en sån skön känsla i hela kroppen, tänk vad lite sol kan göra :)
Det är fortfarande på tok för mycket snö, men man får väl snällt stå ut med det i några månader till.

Klarade mig utan mardrömmar inatt - tack & lov. En natt till i samma bana som gårdagens hade nog gjort mig mer död än levande. Men inatt sov jag som ett litet barn & vaknade bara imorse när baby pussade mig hejdå innan jobbet. Jag älskar att han gör så. Han kommer till sängen innan han måste gå till bussen & pussar på mig [oftast vaknar jag] och kramas och önskar mig en bra dag. Så go.

Det blir en toklugn fredag. Han skulle sluta lite tidigare idag, så ska möta honom på stan. Ska köpa nåt mumsigt
tills ikväll & sätta in pengar på kontot. Imorgon ska vi iväg till Heron City med hela familjen + min kusin Anders & spela bowling & äta. Ska bli tokskoj! För det första har baby & jag aldrig spelat bowling tillsammans & för det andra ska det bli tokskoj att umgås med familjen och Anders :) Sen ska vi till Skärholmen och gå i affärer, så jag har varit duktig och sparat mitt presentkort på H&M till det´, så fa-an om jag inte hittar nåt *flin*


På söndag ska jag till min farmor. När mina föräldrar skjutsar hem Anders, kör dom ut mig på landet. Det ska bli så mysigt att umgås med henne, bara hon & jag, i tre dagar. Kommer nämligen inte hem förrän på Onsdag. Tanken har slagit mig hur jag ska överleva utan baby i så många dagar & utan att få lappsjukan, men jag känner verkligen att jag behöver få komma ut på landet & andas frisk luft. Ta promenader i skogen & bara vara. Jag kommer garanterat sakna ihjäl mig efter min fina karl, det gör jag ju redan när jag bara sover borta en natt. Men jag saknar mig farmor så otroligt mycket, och ibland kan man inte ha kakan & äta upp den helt enkelt.
Ska bli så mysigt att titta på tv med henne på kvällarna, gå igenom fotoalbum & bara umgås - hon & jag.


Slog upp ordet NARCISSIM på google för några dagar sen. Kunde liksom inte låta bli efter vad jag fick höra & jag förstod väl att jag hade rätt ;) Det är skrämmande att personen tror att allt kretsar kring h*n.

"Personen upplever sig som bäst, störst och vackrast - kan allt och vet allt. Andra människor är ständigt underlägsna. Man förväntar sig gränslös beundran av andra och ofta att de ska göra som man säger till dem.
När någonting går fel så är det alltid andra människors fel: De ställer till det för en och själv har man ingen egentlig del i det som hänt. Ställer de inte upp på tanken om ens storhet så beror det på avundsjuka.
De andra och deras behov kommer ständigt i andra hand. Med narcissistisk personlighetsstörning följer också en empatistörning - en oförmåga att leva sig in i andra människors situation och att känna medkänsla. "

Det stod även vart man kan få hjälp, vilket är bra. För det är ju inget friskt beteende, det klassas som en personlighetsstörning som man kan bli medicinerad emot.
Så nu vet ni! *flin*

Dags för lunch.
Adios Amigos!







 

Kommentera här: