Dagen med stort D.


Jaha, så var den här. Dagen vi har väntat på i nio månader. Dagen som vi har räknat ner till sen den 10:e April. Dagen som vi har fantiserat om. Men vad har hänt? Ingenting. Nada. Niente. Nothing.
Jag sitter fortfarande här som den tjockisen jag är med magen i vädret, ont i ryggen, tålamod som en ivrig 5-åring på julafton, krypningar i benen & en trötthet som en 95-åring tanta.
Ingen bebis i sikte. Snart stoppar jag in handen & drar ut h*n själv.

Har iallafall haft en tokmysig dag tillsammans med mina föräldrar ute hos farmor på landet. Jag hade ju lite i baktanke att om jag åker hemifrån 8 mil i snöoväder & ut i skogen, då skulle ju vattnet gå i ren djävulskap. Men icke, såklart.
Hur som haver, alltid lika mysigt & roligt att träffa farmor. Blir alltid så glad när jag ser henne, hon får mig alltid på bra humör. Vi fikade & snackade skit i några timmar. Jag lämnade en julblomma & ett paket till henne som hon skulle öppna på julafton :-) Min goa fammo <3

Nu går mina ögon ihop, så nu blir det ett varmt bad & sen ska jag nog gå och lägga mig & läsa. Baby hoppas innerligt på att det händer något inatt. Jag har nästan slutat hoppas. Jag tror att Pyret stannar där inne för gott. Jag kommer att vara den enda kvinnan i hela världen som kommer att få vara gravid resten av mitt liv. Så blir det.


1 Cicci:

skriven

Plötsligt händer det! Var precis som dig, trodde att jag skulle vara gravid hela livet! Jag gissar på tisdag :-)

2 Hanna Z:

skriven

Haha precis så känner jag också nu:)

3 Liza |Gravid v40+2|:

skriven

Vet PRECIS hur du känner dig :)

Kommentera här: