Pyret in action!


Kom precis innanför dörren & har suttit i telefonen med Joakim en stund. Han var så uppåt & glad, vilket kan behövas eftersom det nalkas höst utanför fönstret. Hösten har en tendens att göra även han deprimerad, så kan han hitta någon ljusglimt i tillvaron blir jag glad för hans skull.

Den här hösten kommer att bli annorlunda för mig. För mig & för baby. Jag är inte rädd för mörkret eller kylan, vet med all säkerhet att höst-deppen kommer att hålla sig långt borta. För när hösten är över, väntas vintern & vårat älskade barn med den! Jag glömmer inte förra hösten, då vi hade endast 3 timmar sol på hela november. Det var kämpigt & jag hade nog gått ner mig totalt om det inte vore för att jag hade baby vid min sida. Vi får varandra att må så bra att t.om höstmörkret kan ta sig i baken! *flin*

Men nog om det, idag är det ju faktiskt sommarens sista dag & det märks. Regnet öser nämligen ner! Jag hann iallafall hem från affären lagom tills det började. Var iväg & postade brev till försäkringskassan & handlade hem ingredienser till korvsoppa. Yepp, idag ska jag försöka mig på farmors berömda recept på korvsoppa. Hon lärde mig förra veckan & ska jag vara ärlig så var det inte alls komplicerat - inte det minsta. Men jag kommer med största sannolikhet inte att tycka att min smakar lika gott ändå, det är något med farmors mat. Farmors & mammas, finns liksom ingen som slår det. Även fast man gör identiskt som dom, blir smaken aldrig densamma.

Det här med korvsoppa är ju väldigt finskt. Baby säger alltid till mig att jag är finsk när det passar & det stämmer nog! Men det anser jag bara är väldigt smart. Jag tar helt enkelt godsakerna från båda länderna! Jag är alltid superfinsk när vi ska träffa hans släktingar som jag inte träffat förut. Det känns liksom som att jag får ett plus i kanten om jag slinker in att min pappa är född i finland & hela min släkt likaså. Iof kan jag ingen finska, men jag har finskt blod i mig & det säger en hel del *flin* Men jag är supersvensk när det är någon match på tv:n då dom två möter varandra. (mest för att baby hejar på finland, alltid kul att retas). 

Imorse när baby's väckarklocka ringde vaknade jag & Pyret likaså. Sen var det nästintill omöjligt att somna om. Pyret körde en ninja-fight där inne & möblerade om min mage totalt. Jag låg & tittade länge innan jag kom på att jag borde ju filma, jag kanske lyckas få med liten någon gång! Och idag gick det.

 



Som vanligt ligger h*n alltid på vänstra sidan. Det syns tydligt redan innan man ser första sparken att magen är helt sne. Haha! Det är en riktig vilding jag har där inne.

1 Rebecka U:

skriven

Jag som så gärna ville se klippet men det står att det är ett privat klipp och man måste acceptera en väninbjudan :P



Puss!!!

Kommentera här: