Lilla hjärtat.



Vad kul det är när man har tvättstuga & inte tvätten hunnit torka när tiden gått ut. Då blir det liksom att hela lägenheten ser ut som en rörig klädesbutik. Det är kläder överallt! Haha. Nåväl, dom är rena iallafall & det luktar gott.

Det gick superbra hos doktorn idag! Är dock väldigt glad över att baby följde med mig, vi fick nämligen se lilla pyrets hjärtslag! Åh, vilken känsla. Hade ingen aning om att det skulle göras ett VUL på mig idag (tur att jag duschade imorse). Barnmorskan sa i luren till mig att jag skulle få medicin & lite information om sköldköteln och mina värden m.m. Men efter att ha skakat hand med den helt otroligt trevliga & mysiga doktor Gunnar, pratat i några minuter, så ber han mig att ta av mig på underkroppen & hoppa upp i gynstolen för att se hur att allt ser ut som det ska.(!) Jag tittar på Janne, han tittar på mig & samtidigt som jag blev lycklig blev jag rädd och nervös...Vi hade inte alls räknat med det, utan kanske att det skulle hända på inskrivningen hos barnmorskan på tisdag. Hur som haver, i samma sekund som jag ställer mig bakom "väggen" och byter om, kommer jag på "Men Janne då?! Vart ska han stå?!". Nog för att vi är tillsammans & han har sett alla intima kroppsdelar på mig, men han behöver ju inte se hur jag ser ut inuti *flin* Doktorn började småskratta lite & tyckte nog att han skulle stå uppe vid huvudet & det passade nog baby bäst också. Efter att jag hoppat upp i stolen kollade han in i livmodern och där låg pyret. 7 mm är han/hon bara & efter en stund frågar doktorn om vi ser att längst upp i hörnet på livmodern att det "dunkar" där...Det var hjärtat som slog! Så häftig känsla & både baby & jag blev helt mållösa. Allt såg bra ut & det är en stor lättnad.

Allt vi tidigare har vetat är ju bara att det stod "Gravid" på stickan jag kissade på. Inte mer. Och självklart har man varit orolig. Lever den lilla där inne? Är allt som det ska? Os.v... Men nu kan man andas ut lite iallafall. Vi fick dock veta att vi var en vecka "fel" i beräkningen. Pg.a min oregelbundna mens som jag haft har ju även ägglossningen hoppat lite som den vill, så man kunde inte räkna rakt av från min senaste mens. Och nu när han gjorde undersökningen visade det sig att vi går in i v.8 nu, inte v.9. Tråkigt, vi vill ju att tiden ska rusa iväg! *flin* Så nytt b.f är 17: dec. Då kommer säkert pyret till världen lagom till julafton. Haha. Just snyggt...Kolla på Kalle Anka på förlossningen ;)

Efter besöket hos doktorn strosade vi runt på stan. Vi åt lunch på Nancy's, gick på banken, till Apoteket och hämtade ut medicinen & sen shoppade jag lite. Köpte nya tunikor, t-shirts & tights. Behöver fylla på vårgarderoben lite, och speciellt nu. Köpa på mig kläder som jag kan växa i under sommaren.

När pappa slutat ska vi åka & handla, fylla på skåpen lite. Ska nog lägga mig & blunda en stund innan. Känner mig helt slut. Trots att jag var ledig idag klev jag (vi) upp halv sju för att ha tvättstuga. Jippie liksom...

Kommentera här: