Landet.


Jag kan inte ha alla flingor i paketet ibland. Jag har lovat mig själv att inte läsa en massa förlossningsberättelser eftersom jag vet hur livrädd jag kommer att bli. Men sen jag blev gravid har jag säkert läst ett tiotal & det är ju som alla säger - ingen är den andra lik. Vissa historier blir man lugn av att läsa & tänker att det kommer att gå bra, medans andra historier får mig att nästan bajsa i byxan.
Brukar följa en tjej som heter denize (http://denize.se/) & hon födde sitt andra barn för några veckor sedan. Hennes historia skulle kunna få mig sömnlös.
Men samtidigt så vet jag ju att det kommer att vara värt det. Att smärtan är tillfällig. Att när lilla pyret ligger på mitt bröst så kommer alla smärta vara som bortblåst. Men det hindrar mig inte från att vara rädd. För det är jag. Men fr.om nu så lovar jag mig själv att INTE läsa några mer förlossningshistorier.

Hade en tokmysig dag & kväll med Lina igår. Vi drog iväg till Tuna Park, handlade en massa godis, åt tacos, kollade på tv & pratade en massa skit. Mys <3 Strax innan tolv låg vi alla tre i sängen, & som vanligt var jag uppe två ggr inatt och kissade. Men likförbannat vaknade jag strax efter åtta imorse & var pigg. Det är uppenbarligen kaos i min kropp.

Idag är det Valborg & jag skulle på 25-årsfest. Men skickade sms till Becca idag och talade om som det var...Det finns ingen ork. Jag orkar knappt med mig själv & måste bara få vila. Så istället åker jag & baby ut på landet till farmor och tillbringar helgen där. Vad kan få en att bli mer utvilad än att vara ute i landet där det är helt tyst, frisk luft & där det inte finns några måsten? Precis vad jag behöver just nu. Det & farmors sällskap.
Mina föräldrar ska tydligen ut också & hjälpa faster och farbror att plantera skog. Så då får vi skjuts hem med dom på söndag. Idag åker vi ut med baby's mamma & hennes gubbe. Världen är bra liten...han har nämligen en sommarstuga i Ärla av alla ställen! Haha. Så dom ska dit i helgen vilket passar oss alldeles utmärkt :)

Nu kommer snart Lina hem & då ska vi åka iväg & äta lunch. Hon har varit iväg och fixat sina naglar, måste ju vara snygg innan hon åker till Turkland på tisdag ;)

Trevlig valborg!
1 sara:

skriven

Vill intw skrämma dig nu, men tiden efter är 100 resor värre. Läs min berättelse under kategorin förlossningen :)

Kommentera här: