Packat & inte alls klart...


Det har inte blivit mycket bloggande på sistone, det är för att inte datorn har varit ikopplad. Vi har inte heller haft någon stor lust att koppla in datan eftersom vi just nu lever i en arbetsplats med grejer precis överallt.
Igår städade vi iallafall ur våran gamla lägenhet, idag hade vi slutbesiktning & imorse lämnade vi tillbaka nycklarna. Så fr.om nu har vi bara den här lägenheten att koncentrera oss på & det känns riktigt skönt! Min storebror var här idag och spacklade det sista som behövdes, och nästa vecka börjar han tapetsera & blir även klar då. Så ja...nu ser man helt enkelt ljuset i tunneln & jag tvekar inte en sekund på att det kommer att bli så otroligt tokbra när allt är på plats! :)
Men att bo såhär tär lite grann på en kan jag ju medge. Man hittar ingenting för att allt fortfarande är nerpackat i kartonger & sopsäckar, vi sover på madrass i vardagsrummet med tv:n placerad framför & alla golv är täckta av målarpapper. En arbetsplats helt enkelt...Baby var duktig häromdagen när jag arbetade & målade taken, nu har han två tak kvar & väggarna i köket. Sen ska det som sagt tapetseras & efter det kaklas & läggas golv i köket. Sen kan jag börja leva igen :)

Det blir lite som en lättnad att komma till jobbet & komma bort från röran några timmar. Jag jobbar imorgon & på fredag, sen är det helg igen. Baby åkte iväg till Tyresö idag för att jobba där några dagar. Han ska hjälpa sin vän att få iordning i hans nya gym som ska öppnas. Men pratade med han för en stund sen & det visade sig att det inte fanns alla verktyg som behövs, så möjligtvis kommer han hem ikväll redan. Stackaren, åka till Tyresö helt i onödan är verkligen ingenting man gör bara sådär. Det tar ändå 1,5 timme lite drygt att ta sig dit kommunalt. Nåväl, jag blir glad om han kommer hem igen. Blir likom rastlös av att vara själv, man är så ovan nu förtiden. Som tur är kommer det bara bra program på tv:n ikväll, också en stor fördel med hösten - dom braiga serierna börjar igen! Och ikväll är det dom braigaste seriernas serie, nämligen Grey's Anatomy! *jubel* Dessutom är det "Idol" & det är spännande nu när det är kval-vecka. [Tv-nörd eller vad].

Har fått hem min urläckra jacka nu, så jag väntar på att det ska bli liiite kallare så jag kan sätta på mig den snart. Sååå fin! :) Har önskat mig ett par skitsnygga skor i födelsedagspresent, så jag hoppas att jag får dom. Då har jag liksom en helt ny outfit till hösten *flin*

Nu ska jag prata med min miimsan & sen kika på tävän.
Adios!

Kommentera här: