Det känns konstigt i min mage... Det var längesen.




Ny vecka, nya bravader. Jag kom hem idag, åkte ju till J.K i lördags för att umgås. Och umgåtts har vi gjort - ända fram till idag. Vi hade liksom så trevligt & mysigt att varken han eller jag ville att jag skulle åka igår & eftersom jag var ledig idag, stannade jag givetvis en dag till. Och det ångrar jag inte en sekund. Skulle helst velat sjukskriva mig & stanna kvar där hela veckan *flin* Men man är ju en sån där "vuxen" & tråkig människa med ansvar nu för tiden. Men jösses så mys jag har haft det. Jag kan inte förstå att vi inte träffats på så många år, det kändes inte alls. Allt var så enkelt & naturligt liksom. Hur mys som helst <3

Idag hade jag dessutom en arbetsintervju inbokad klockan 13, så jag fick snällt sätta mig på tåget vid tio för att hinna i tid. Men han hade redan åkt till jobbet & gått upp klockan 5, stackaren. Men snäll som han är lämnade han nyckeln så jag bara kunde låsa & slänga ner den i brevlådan när jag gick. 
Hur som helst så gick intervjun tokbra! Nu vill dom ha ett intyg från mig, sen ska vi boka introduktions-tider. Så jag fick jobbet kan man säga. Flyt! Skönt att komma ifrån äldreomsorgen, därifrån säger jag upp mig omgående när det nya jobbet börjar rulla. Det är på ett kortidsboende för barn. Har aldrig arbetat med barn på det sättet tidigare, så det ska bli intressant & roligt. Alltid kul att prova nåt nytt. Erfarenheter kan man aldrig få för mycket av.

Idag är det måndag & inte ett prupp på tv:n. Helt värdelöst. Nu längtar jag tills Malins ex ska flytta ut så jag kan börja vara där mycket mer *flin* Jag tål inte honom, & han gillar inte mig heller så jag befinner mig inte gärna under samma tak som han. Men nu har hon äntligen lämnat honom & han har skaffat en egen lägenhet som han väntar på att flytta in i, underbart! Hon är värd nån sååå mycket bättre. Någon som respekterar henne & får henne att må bra. Nu är nästan alla mina vänner singlar. Förutom Rebecka då som minsann är förlovad & allt, men det är hon värd! Hon är värd all lycka i hela världen, prinsessan. Men annars så är alla singlar, hur bra som helst ju! *flin*

Förresten, Sandra...Jag gillar att du skaffat en blogg! Det tog lite väl lång tid bara innan du tog ditt förnuft till fånga ;)
Mimmi - jag älskar dig min stjärna. Tusen varv runt jorden!

Nu ska jag fortsätta gå omkring med mitt stora leende på läpparna & bara må bra.


I dina ögon ser jag en framtid, oviss javisst, men det finns ändå något där.
Något mystiskt och outforskat.
Något spännande, något helt underbart.
Jag försöker klä känslan i ord, den där känslan du vet.
Fjärilar i magen är en klicheé, känslan är den där värmen och saknaden du kan ge.
"Carpe diem" säger folk till mig.
Men det är inte dagen jag vill fånga, utan det är dig.

1 Anonym:

skriven

hehe, söt du är prinsessan min. Men jag prioriterar dig iaf hjärtat :) Älskar dig miljarder varv runt jorden! pusspuss

2 Sofi:

skriven

Nu har jag lagt upp 20 nya frågor i min blogg.. Fria att kopieras och besvaras i din egna blogg så att dina läsare kan lära känna dig lite bättre! :) Välkommen in!

Kommentera här: