Det är bara regn hos mig.


Här sitter jag & suger på Vicks i hopp om att mina näsborrar ska öppna sig. Haha. Jag fullkomligt hatar att vara täppt! Känns som att man har en jävla snorfabrik i näsan. Nåväl, har ingen feber idag iallafall & börjar känna mig mer pigg rent allmänt.

Pappsen ringde mig igår & talade om att det fanns en lägenhet vi kunde kolla på redan samma dag om vi var intresserade. Det var t.om i samma hus som vi bor i nu så det var ju inte alltför ansträngande att åka hiss tre trappor upp ;) Så vi gick & plingade på hos damen igår kväll & båda blev tokförälskade i lägenheten! Hur stoooor som helst & jätte bra planerad. Vardagsrummet var helt ljuvligt med balkongen i hörnet & dessutom på tionde våningen, så man klagade ju inte på utsikten heller direkt. Den här var på 64 kvm & den vi ska titta på i eftermiddag är på 58, men då är den några hundralappar billigare varje månad också. Men gillar vi den inte, så anser vi båda två att vi hellre betalar några hundra mer för en lägenhet som vi garanterat kommer att stortrivas i. Det var jobb på den visserligen, men det ser vi bara fram emot. Lägga nytt golv i köket, måla i hallen, tapetsera i sovrummet - guld ju! :) Det är tur att jag är tillsammans med en riktig handyman *flin* Som liksom kan det mesta. Våran lägenhet kommer bli sååååå fin <3 Men, jag vet att jag måste ha dörren öppen för lägenheten i eftermiddag också. Det kan ju hända att den knockar mig totalt. [Men det tvivlar jag ].

Idag öser regnet ner. Jag som bad om regn igår. Taskigt värre! Nåja. Ska kolla på lägenhet och åka & storhandla idag, så jag behöver ju inte direkt vistas utomhus. Till skillnad mot min älskling...Han fick hålla på med fasadjobb idag. Är inte det typiskt? Annars är det badrum han renoverar, men just idag när regnet står som spön i backen ska han givetvis vara utomhus. Skönt för han att han kommer hem tidigare idag iallafall, vi ska ju kika på lägenheten klockan 16.

I helgen är det bröllop! :) Ska ner på stan imorgon och köpa lite nytt. Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska ha håret, var meningen att jag skulle hinna klippa mig innan helgen. Men nu har jag ju legat o kurerat mig så får se om jag hinner få en tid. Ska prova ringa senare.
Snart är det fredag också...Vilken helg det här kommer att bli. Mys!
Nästa helg kommer iof inte heller gå av för hackor. Då ska jag till världens bästa Miimsan & festa loss! :) Sjukt längesedan jag gick ut i E-tuna & alltför längesedan som jag tillbringade en hel helg hos min stjärna. Men nu är det slut på det. Nästa fredag åker jag dit & kramar sönder henne <3

Ringde till frisören nu, fick tid klockan 12 imorgon. *IIiii* Nu är jag toknervös! Men det kommer nog bli tjusigt, om inte annat så är det bara hår & växer ut igen ;)

Adios!





Den här frisyren tänkte jag klippa mig i. Dock inte göra massa slingor.
Spännande!



1 Mimsan:

skriven

Se där gillade ja faktiskt, det var hett! :)

Ska bli spännande att se´t nästa helg ;D Puss <3

Kommentera här: